castres

Milyen itt az élet Franciaországban. Szóljon mindazoknak akiket szeretek, beleértve saját magamat is....

Friss topikok

  • adri: ezt a blogot is megneztem. kar hogy nem irsz tobbet, erdekesek az irasaid. (2008.10.10. 21:09) Újra az első lecke
  • Gál Szilvia: "A jelenlétemmel teremtem a jövőmet." Ezt nagyon szépen írtad, és szerintem ebben van az igazság. ... (2008.04.21. 12:10) elszállás
  • gabcs: na de most hol vagytok?? gabcsa (2008.03.15. 13:28) Kékfény
  • Gál Szilvia: De jó Benneteket látni! (2008.02.08. 09:29) Familia Pyrenee
  • gabcs: hát nem tudom..én akkor ellentmondok. nekem london sokkal barátságosabb volt, igaz, kb 10 éve volt... (2008.02.07. 13:45) kényszerneurózis

HTML

elszállás

2008.04.18. 10:54 | ancs | 1 komment

Igen, törvényszerűnek tartom, hogy a legfontosabb lényegi gondolatok szálljanak el. Hiszen épp a pillanatban való létezést feszegettem. Persze, akkor ne akarjak én sem megőrizni még gondolatokat sem az örökkévalóságnak. Pedig ehhez is ragaszkodom. Épp azt fejtegettem, hogy miért ragaszkodok a stabilitáshoz annyira? Miért érzek kitüntetett vonzalmat az iránt, ami állandó, stabil, biztos? Vajon a túléléshez van köze? De hisz őseink sem tudták megmondani, hogy lesz-e holnap, vagy jön egy mamut csorda. Az élet csöppet sem volt kiszámítható és biztonságos. Mikor alakult ki bennünk ez a megkülönböztetés, hogy ezeken a szűrőkön keresztül lássuk az életünk dolgait? És mi történik, ha leveszem ezt a szűrőt? Akkor továbbra sem tudom megmondani, hogy mikor és hol fogunk lakni, ám észreveszem, hogy itt most ezen a szálláson csicseregnek a madarak, itt folyik a Szajna, ami gyönyörű. Vagy itt van a város maga, a kastéllyal a délután munka alól felszabadult emberekkel, a fiatalokkal, akikről árad a szerelem és szabadság illata. Hogy isteni érzés megmerítkezni ebben a hangulatban és levegőhöz jutni. Egy friss szippantás a sok várakozástól betokosodott testnek és léleknek. Mert a félelem és a parttalan várakozás bezárja a testet és a szellemet. Megakasztja a test energiáinak áramlását és a szellem ihletét. Megtapasztja a szellemet a mindennapok kicsinyes szintjén, és elveszi a szárnyalás lehetőségét. És azt hiszem, hogy hosszú átneveléssel lehet a tudatot rábírni, hogy ezen a ragaszkodásán változtasson. A buddhizmus szerint a tudatnak vannak rossz berögződési, amihez ragaszkodik. Azt hiszem ez sem a tudat természetéből fakad, hanem helytelen szemléletből, megszokásból és saját gondatlanságomból. Nem vigyáztam a tudatomra, hogy mikhez kötődjön és mikhez nem. Ez változtatható. Az élet egyszerű törvénye, hogy ha nem vigyázok a mentális jól karbantartottságomra, akkor én kapom a következményeit is. A félelmeket, a bezártságot, a folytonos várakozást a biztosabb jövőre és lényegében hibernáltam magam az élettől. Annak valódi áramlásától és elevenségétől. Akkor ez azt jelenti, hogy lehet jövő nélkül élni? A tudat vágya, hogy tervet készítsen magának, ami után mehet és egy felépített jövő felé mutat. De mi van akkor, ha ez nincs? Elhihető-e, hogy a jelenben van a jövő? Hogy abban a pillanatban amikor a jelent képes vagyok a saját elevenségében átélni, megszületik a következő lépés is. Lesz folytatás, csak nem lesz a tudat által megalkotott terv. Viszont ami lesz helyette a teremtés íze és ereje, hiszen átélhetővé válik, hogy a jelenlétemmel teremtem a jövőmet. És lehet, hogy nem tudok 5 éves tervet felvázolni, de elindul egy építkezés és egy folytonos áramlás, ami a jelenléttel való kapcsolatból fakad. És ebből épül fel a jövő, mindig annyira előre amennyire éppen szükséges, egy centivel sem messzebb. Ezt a táncterápia alatt éltem át, hogy van ilyen, hogy ez így működik. Hát most itt a feladat, az élet maga a saját kaotikus formájával, hogy eszerint is éljek. Az élet természete a káosz és nem a rend, mert az a tudaté. Ha ezt el tudom fogadni, könnyebb lesz a szemlélet váltás.

A bejegyzés trackback címe:

https://castres.blog.hu/api/trackback/id/tr28431177

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gál Szilvia 2008.04.21. 12:10:40

"A jelenlétemmel teremtem a jövőmet." Ezt nagyon szépen írtad, és szerintem ebben van az igazság. Vagy tud valaki jobbat? ;-) Vágyni lehet, mert teremtesz általa, tervezni is lehet, csak épp felesleges, míg a vágy egy kontínum, addig a terv olyan, mint ami megrekeszti a folyamatot. A vágy határtalan, áradó, a terv szakaszoló, megrekesztő. Érzésem szerint. Van egy mondás: ha meg akarod nevettetni Istent, tervezz! :-D Jó, nem? De a gondolataidról, érzéseidről, meglátásaidról, tapasztalataidról, kételyeidről írni, kvázi örökül hagyni ezeket semmi képpen sem hiábavaló, hiszen valaki más mindenkori jelenébe érkezik mindenkori aktualitással, mint egy palackba zárt üzenet. Akihozzáfér és elolvassa, az adott pillanatban eléri, mint tapasztalás vagy élmény, kérdést vet fel benne, vagy a rég várt választ kapja, tovább lendíti, akár hogy is, de a részévé válik. Véletlenek pedig nincsenek. Az a palackposta épp felé(d) tartott, épp tőle(d).
süti beállítások módosítása